Vårväder och jobbjakt.

Nord Uppland har välkommnat mig på bästa möjliga sätt.. vädret har varit otroligv vackert sedan mitt inträde. Just nu sitter jag framför datorn som vi har placerat i köket av alla ställen. Sitter och kollar ut genom fönstret som jag har på min högra sida. I det mesta helt klarblå himmel och solen skiner så fint över den snö som finns kvar ute på täkterna på andra sidan vägen. nästan +10 grader på tempometern i köksfönstret.

Vi har fått rätt bra ordning, Maria har fixat och trixat med det mesta och vi har fått till det väldigt mysigt.

Sovrummet och köket blev hur bra som helst efter omtapetseringen. I söndags var vi till IKEA och köpte nya knoppar till köksluckorna och kan säga att det blev en stor skillnad. Nu passar de gula luckorna in mot de gråa väggarna mycket bättre.

Igår var vi in till Tierp en sväng, besökte Lidl för första gången och vilken besvikelse det var... mer ostrukturerad butik får man leta efter, även Dollarstore i Gävle, som vi svängde förbi på hemfärden i söndags, var mycket sämre än i Sveg. Inte samma ordning och struktur. Avdelningarna som i Sveg ligger i en skön ordning efter varandra låg huller om buller i butiken i Gävle.
Anledningen att vi åkte in till Tierp var att jag skulle skriva in mig som arbetssökande hos Arbetsförmedlingen. Det gick bra och fort. klart på 5-10 minuter.
På fredag ska jag till dom igen och träffa nått som heter Jobb coach, vet inte vad det är för något men det får jag nog reda på då. Skulle iaf gå igenom mitt CV för att se om det gr att göra om det lite för att få det så optimalt som möjligt.

Det var skönt att höra att hemfärden för mor å far gick bra, inga missöden men en liten felkörning i tönnebro.... jag säger som Pheonix... Jag vill åka fel med mormor :P

Ja, nu ska vi nog ut och ta en promenad i det vackra vädet sen väntar en gorme middag iform av ravioli :D

Hoppas ni har det bra där uppe och att saknaden inte är allt för stor, vi kommer upp och hälsar på er alla om några veckor.  Och ni ska veta att ni är alla välkomna hit och hälsa på när ni vill, hör av er när ni passerar Gävle så vi hinner få lite ordning bara :D

Kommentarer
Postat av: Maria

Du är så duktig älskling som inte bara ligger på soffan och latar dig.. som en del andra arbetslösa gör.. (inga namn) Jag är stolt över dig min älskade sambo! Jag älskar dig över allt! Hur kan allt bara kännas så rätt?? Jag har visst vunnit på JACKPOT!! Pusselipuss!!

2009-03-17 @ 15:00:12
URL: http://mariapalomamia.blogg.se/
Postat av: Majsan

Va skönt att allt gick så bra :-)

2009-03-18 @ 07:31:33
URL: http://style.dinturiel.se
Postat av: bäste kusin

Verkar som de går bra för lille kusin nu!!! Hoppas du får de bra nere i ingenmansland för dej. Tror och hoppas att det är en bra tjej "den där" Maria. Hoppas vi ses snart! Hör gärna av dej!!!

2009-03-19 @ 20:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0