Inte länge kvar nu

Nu är det inte långt kvar tills jag befinner mig nere hos min älskling i Skärplinge.
Den här tiden om en vecka sitter vi troligtvis och dåsar framför TV'n efter vår första middag som sambos. Fy fan va skönt det känns att vi ska bli sambos. Längtar tills nästa helg :)

Då ska även våra päron träffas för första gången, hoppas mor å far kan hålla sig i skinnet :D.
Det kommer säkert gå bra.

Nu ser jag mest fram emot att träffa Maria igen men även och se de nytapetserade rummen som har blivit gjorda medans jag varit borta. Oändliga tack till Marias pappa och bror som hjälpte till att fixa tapetseringen. Min gumma har varit helt slut på kvällarna när jag talat med henne så hon verkar ha stått i rätt bra hon också, duktigt jobbat :)

Hittade väldigt mysiga tapeter till både sovrummet och köket, och det ska bli som jag sa nyss otroligt spännande och se det färdiga resultatet.. Kanske man kan få en sneakpeak när det kommer bilder på Marias blogg :)

I helgen har jag gjort absolut noll. Har inte ens ett minne av något vettigt som jag gjort. Helt jätteskönt att ha en sån här lugn helg efter förra veckans häktiska flytt. Hela den här veckan har varit rätt lugn faktiskt.

Nu påbörjar jag min sista vecka på SYKES, på fredag jobbar jag min sista dag och det ska bli jätteskönt att komma bort från det stället. Ett företag som inte värdesätter sina anställa ett dyft. Man gör allt för att försöka sitt bästa men får för det mesta inget tillbaka, förutom om man inte gör sitt bästa. Näe, lite bättre personalvård så kanske fler stanna... men kanske de inte vill att folk stannar länge för då måste de höja lönerna istället för att ta in nya till en låg ingångslön.

Nu börjar jakten på att få ett nytt jobb och jag hoppas fortfarande på att Dialect i Östhammar ska ha möjlighet att genomföra sina planer för då hade jag stor chans att få ett jobb där. Stod först på önskelistan iaf sa de senast jag talade med VD'n :)

Har sökt några mer jobb också, bland annat på Media Markt i Gävle men där var det över 6000 sökande så kommer man in där får man vara väldigt nöjd.

Väldigt impad på morsan som nu klarar av att lägga upp saker på Tradera helt själv, lite besvärligt med klippa och klistra men det tar sig :). Har idag hjälpt henne att knäppa kort på en massa objekt som hon i skrivandes stund håller på och lägga upp. Bra jobbat morsan!

Är också glad över att det verkar vara OK mellan Olov och Kristina. Ni passar ihop och jag blev jätteglad när jag fick höra att det inte är några problem. Det spelar ingen roll vart ni bor bara ni är tillsammans :)

Funderar på att skapa en ny blogg där jag skriver lite om Walsall FC, får se om jag orkar göra det men det kan ju få fler fotbollsvänner att få upp ögonen för denna lilla mysiga fotbollsklubb :)

Näe, nu ska jag fortsätta med att inte göra något vettigt.

Känner mig lite tillbakalutad idag och kör in en låt till av Jim Reeves.

Love U Maria!

Jim Reeves - Wolcome To My World

Welcome to my world
Won't you come on in
Miracles I guess
Still happen now and then.

Step into my heart
Leave your cares behind
Welcome to my world
Built with you in mind.

Knock and the door will open
Seek and you will find
Ask and you'll be given
The key to this world of mine.

I'll be waiting here
With my arms unfurled
Waiting just for you
Welcome to my world.

Waiting just for you
Welcome to my world...




Kommentarer
Postat av: Majsan

Åh, va spännande :-)

Ja, mamma är jätteduktig!!



Satt faktiskt och funderade för mig själv nu för bara 5 minuter sedan varför brorsan inte fotbollsbloggar? Tycker jag du ska göra ;-)

2009-03-08 @ 19:25:20
URL: http://style.dinturiel.se
Postat av: Pär

FUnderar på det men då blir det troligtvis på Aftonbladets bloggportal el. expressen. nackdelen är att jag inte gillar AB för det är rena rama skvallerblaskan på webbversionen :(



Får dock mer uppmärksamhet där då de har många besökare.



Klart är iaf att det blir en svensk blogg isåfall.. ingen swengelsk. :D

2009-03-08 @ 19:29:30
URL: http://stenaldo.blogg.se/
Postat av: Majsan

Testa metrobloggen istället ;-)



Sen kan du blogga "neutralt" och registrera bloggen på bloggportalen.se, det har jag gjort. Kan ju pinga en massa olika pingtjänster också :-)

2009-03-08 @ 21:04:47
URL: http://style.dinturiel.se
Postat av: Maria

Jag finner nästan inga ord älskling.. Allt jag kan säga just nu är att jag älskar dig!

2009-03-08 @ 23:52:37
URL: http://mariapalomamia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0