Cheesecake i fulla muggar

Ikväll håller jag på och baka cheese cake som jag ska ta med mig till jobbet imorgon. Min sista dag är imorgon, sen bär det av till Maria i Skärplinge :)

Här är lite bilder från kvällens bak. Detta är kaka nummer 1, ska baka en till eftersom det är många som ville smaka :)

Varje kaka räcker till 10 personer enl. receptet.


Det här är vad som inhandlades för kvällens bak. Två stycken New York Blueberry Cheesecake. Här är kakan innan förpackningarna blev brutna, ingen återvändo nu. Bara att sätta igång :)



Kakan är upphäld i formen och redo för ugnen.


Har har kakan stått inne i ugnen en stund


Nyss uttagen ur ugnen, men den fick in en sväng till... va dallrig i mitten :D



Nu verkar den vara klar, nu väntar jag på att formen ska kallna så jag kan börja på kaka 2.... klockan är nu 00:13 :S

Kommentarer
Postat av: Maria

Gud va smarrig den ser ut.. Kan inte jag få smaka en bit? ;P Pusselipuss!

2009-03-13 @ 00:16:23
URL: http://mariapalomamia.blogg.se/
Postat av: Majsan

Åh va god den ser ut!! Du är så duktig i köket :)

2009-03-15 @ 11:03:13
URL: http://style.dinturiel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0