Student ja visst :)

Då har man bestämt sig för att plugga lite de närmsta månaderna. Kom den 1 september in på en distans utbildning på Luleå Universitet men det blev problematiskt att hitta kurslitteratur. Boken fanns inte att få tag på. Kollade runt hela tellus men den fanns inte. Nu har iaf kursledaren fixat så vi som inte lyckats få tag på kursboken iaf ska kunna läsa innehållet i boken elektroniskt.

Kursen handlar om hur man lär sig att analysera och bygga upp en hemsida så den blir lättnavigerad och lockar många besökare. Jag har inte hunnit satt mig in i det så mycket men ska börja läsa "boken" imorgon på jobbet om det är lugnt.

kursen heter "Internet webbdesign med CMS" (CMS betyder Content Management System).
Man lär sig alltså inte den grafiska delen utan en hemsida utan man lär sig hur man bygger upp sidan för att navigationen och för att den ska vara lätt att hitta information.

Får se hur det går med kursen. ska göra mitt bästa. Vore kul att för en gång skull få en kurs dokumenterad på papper.
Finns ju inga noteringar från SYKES på vilka utbildningar man gått så man kan ju inte göra någon större meritförteckning över dom i sitt CV vilket är lite trist.
Borde man inte kunna kräva intyg för genomförda utbildningar under de 10 år man jobbat på SYKES. ska banne mig fråga imorgon, om inte annat lär det bli kul att höra chefen sucka.

Annars har det inte hänt så mycket annat än en lugn dag på jogget, kändes lugn iaf men kom ändå upp över 30 samtal. Torsdag och fredag brukar vara rätt lugna så vi får se vad man hittar på imorgon... ja just ja.. skulle ju läsa boken till utbildningen.

Min älskade Maria har varit i tankarna idag. Vet att hon tycker det är jobbigt med pluggningen men jag stöttar henne så gått det går. Du kämpar på jättebra gumman min, försök att inte sätta så stor press på dig sjäv bara ;)

Va in med bilen på service igår för de misstänkte att det var någon läcka i packningen vid bakaxeln. fattar inte så mycket av det mekaniska men tydligen hade de märkt något på grundservicen för ngn månad sedan.
Tittade in på lunchen och de fann inte att det var någon läcka just då men de hade en teori om att ventilen på bakaxel, som ska ventilera om det blir överhettat, var tät så övertrycket pressades ut lättaste vägen vilket var åt sidorna genom packningarna och då orsakade läckage.
De gjorde iaf rent ventilen och tvättade rent så ska jag köra som vanligt en vecka och sen be dom kolla ifall de ser om det är någon läcka. Oljenivån i bakaxeln var tydligen som den skulle så det kan inte läckt ut så mycket.

Längtar tills den dagen jag kan byta bil. Vill ha en nyare och finare bil. Vill ha en Audi A4 igen men en kombi. Tycker de är läckra. Om två-tre år har man kanske råd att byta.

En kollega på jobbet har varit på mig flera gånger och tycker att jag ska gå ishockey dommarkurs för att bli linje domare, men jag vet inte. Känner mig inte som jag har rätt personlighet för att vara domare. Gillar inte att stå i centrum och så. Har just nu inga planer på att gå någon domarkurs iaf. Längtar mest till fredag så man får åka skridskor igen.

Funderar på att införskaffa ett badmintonracket också för tydligen har SYKES en tid i sporthallen på onsdagkvällarna där några brukar vara och spela badminton. Det är ju hur roligt som hellst och väldigt krävande för kroppen. Inte många sporter som man aktiverar så stor del av kroppen hela tiden som i badminton. Skulle nog vara bra att röra bort fläsket lite. Brorundan är ju så himla trist att spankulera så det är kul att sysselsätta kroppen med någon annan aktivitet.

Dags att avrunda här, lev väl.

Kram till alla jag känner

Dagens musik, mammas nya favorit

Maia Hirasawa - The worrying kind


Kommentarer
Postat av: Kristina

Vill också plugga..:(

Men jag vet ju inte vad jag vill bli när jag blir stor :p

Värst vad du bloggar nu då. :D

Kul att du ramlade tillbaka till bloggträsket igen..



(Nu hoppas jag att det står avsändare på den här kommentaren. Fyllde i det på förra med men det kom inte med. Jag och datorer. hihi)

2008-09-25 @ 21:10:20
URL: http://kristinapersson.bloggagratis.se
Postat av: syster yster

Åh, va kul att läsa att du pluggar. Vill jag också göra, men får vänta till nästa höst.

Håller med kristina, jättekul att du börjat skriva igen :-)



Badminton är ju skitkul!

2008-09-25 @ 22:33:58
URL: http://www.dinturiel.se
Postat av: Maria

Hmm.. Vill ju se mera ju ;) Älskar dig Pär! Jag är så stolt över dig! Nu håller jag alla tummar och tår! :) Puss på dig älskling!

2008-10-03 @ 23:56:26
URL: http://mariapalomamia.blogg.se/
Postat av: Maria

Need I say more? Kolla tiden!! :D

2008-11-05 @ 11:49:14
URL: http://mariapalomamia.blogg.se/
Postat av: Kurs Olsson

Hej! Gick du kursen CMS, hur var den? Söker den själv nu...

2009-08-15 @ 08:41:19
Postat av: Pär

Jag var deltagare men jag hoppade av den kursen så jag vet inte exakt vad den gick ut på.

2009-08-17 @ 11:08:35
URL: http://stenaldo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0