Längtar till lugnet vid stugan

Igår fick jag en väldig längtan till sommarstugan. Den ligger vid foten av ett fjäll några mil ovanför Hede och den här tiden på året brukar vara den allra vackraste där uppe.

Allt går i höstensfärger. Orange, gult, rött..... är nog bara den här veckan ut sen är höstfärgerna borta skulle jag tro.

Skulle vara skönt att bara komma iväg bort från alla bekvämheter som ström, rinnande vatten och måsten.

Sen har jag ju hört att det finns endel vedhuggning att sysselsätta sig med så lite kroppsarbete på köpet skulle man ju få också.

Riktar ett speciellt tack till bävern där uppe som återigen gett oss massa björkar att dra in och göra kaffeved av.

Sitter på jobbet och har det rätt lugnt för ögonblicket, lunch om en halvtimme.

Tänka sig, nu har jag skrivit på bloggen två dagar i rad. Mina nära och kära lär ramla av stolen :-p

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja gissa om jag trillade av stolen :p

hehe. Kul att du bloggar:)

2008-09-23 @ 20:45:58
Postat av: syster yster

Hoppsan här är vi aktiva :-) Kul att läsa om vad du har haft för dig. Ser verkligen fram emot att få träffa Maria, hon verkar jättemysig :-)



Kram på dig!

2008-09-23 @ 21:52:00
URL: http://www.dinturiel.se
Postat av: Olov

Haha kul att du är tillbaka brushaa! Du skriver så bra att man börjar få Mankellvibbar ju :D

2008-09-23 @ 22:11:58
URL: http://olovstener.bloggagratis.se
Postat av: Maria

Ja, kors i taket! Vad har hänt med dig? :) Du är underbarast!

2008-09-23 @ 22:29:28
URL: http://mariapalomamia.blogg.se/
Postat av: big mama

Gisses, måste vara lufombytet som fått fart på dig, eller?

2008-09-23 @ 23:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0