Renovering, semester och jobbintervju

Då var man tillbaka igen efter en tids frånvaro.

Har inte gjort så mycket sedan senaste tiden förutom att tillbringa all ledig tillsammans med min älskade Maria.
Hon följde med mig hem förra söndagen och vi har fått en hel vecka tillsammans. I helgen hade vi det jättebra, i lördags kom brorsan och hans Kristina över och hjälpte till att riva ut allt skräp ur det halvrivna sovrummet. Det är ett projekt som stått still de senaste fyra fem åren men eftersom de tänker hyra mitt hus var det dags att göra något åt det.

Brorsan gick bärsärk på garderåberna och två släpvagnslass senare var det tomt på skräp. Nu återstår jobbet med att fixa till så det är beboeligt igen men det borde inte vara några större problem trots att jag har tummen mitt i handen.

Efter att ha lekt roomservice för en stund så blev det till att dra fram dammsugaren och ta bort allt damm som smugit sig ut i trappen och hallen efter allt skräpbärande.

En avslappnande middag avnjöts sen tillsammans med min älskling och brorsak och Kristina. Det blev taco och mycket prat och dryck. Brorsan bjöd på en skvätt Flaggpunch, mumma...  Sällskapsresan 2 Snowroller, stod sedan på programmet och endel skratt och lättsamstämning gjorde kvällen till en jättebra kväll.
Efter filmtajm blev det en stund med Singstar, gick väll så där... va rätt roligt och man märkte inte att tiden drog iväg och klockan var halv två innan vi kände oss nöjda på skönsången.

Brorsan gjorde en klassisk tolkning av Jackie Wilson's låt Reet Petite. Tror alla vek sig av skratt när man hörde refrängen i Olovs egen tolkning.

Hade jag inte suttit på jobbet just nu skulle jag lagt in den som låtlänk men Youtube är blockerat här på jobbet.

Igår söndag var det göra så lite som möjligt dag. Klev upp vid 12 tiden, åt en skönt frukost vid ett. Maria gjorde äggröra och det va jättegott. Sen slappade vi till det var dags att gå till mamma och pappa för att käka middag. Det var jättegott mamma.

När vi gick hem från mamma och pappa passade vi på att gå förbi kyrkogården. Maria tände ett ljus i minneslunden för sina nära och kära som lämnat jordelivet. Jag passade på att tänka på mina nära och kära också. Det va rätt kallt men ändå rofullt att sitta där vid minneslunden.
På vägen hem från kyrkogården fick vi idén att göra kladdkaka, Såg recept i Aftonbladet på kladdkakan som vann kladdkake-SM och jag kan bara säga att det var mumsigt.

Spenderade kvällen uppkrupen i TV soffan och såg på film. Först såg vi filmen This Is England och den va faktiskt bra. Därefter kollade vi på film nr två som var "300". Den var grymt snyggt gjort och jag tyckte den var jättebra.

Såg lite av Michael Moore's film SICKO också och det är skrämmande vilket sjukvårdssystem som de har där över.
Jag hoppas verkligen att den nuvarande regeringen inte tar USA som ett exempel på hur man ska förbättra sjukvården.

Jag som tycker att Sverige har ett hyffsad sjukvårdssystem kan inte låta bli att bli imponerad över det system som de har i England och i Frankrike.

Dollarn styr allt i USA, inte människolivet. Dags att ta makten till folket och inte lobbyisterna och de stora pengastinna företagen som köper sig in och bestämmer hur USA ska styras. Dags för en revolution i USA tror jag.

Återigen på jobbet som sagt, två dagars jobb den här veckan sen väntar tre dagars semester.
På onsdag ska jag till Alina Systems i Uppsala på arbetsintervju. Lite nervöst börjar det bli nu.


Näe, åter till jobbet.

Kommentarer
Postat av: Maria

Haft en sådan underbar vecka tillsammans med dig! :) Den har varit bäst! Det kommer gå jätte bra på onsdag ska du se! Låt dom bara se ditt underbara du! :)

Du har din personliga hejarklack i mig! Älskar dig!

Pussar & kramar i massor!

2008-10-13 @ 13:37:16
URL: http://mariapalomamia.blogg.se/
Postat av: Olov

Hehe bra skrivet brushan! Klart du fixar intervjun, va dig själv bara och drick några redbull innan :D

2008-10-13 @ 21:10:32
URL: http://olovstener.bloggagratis.se
Postat av: Maria

Fem gånger på fyra månader har du bloggat?!!!??!!



Har de inte hänt nånting sedan vi blev tillsammans?



Ja man undrar ju.. ;) Aj, sluta nyps! :)



Pussar

2008-10-16 @ 19:21:03
URL: http://mariapalomamia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0