Snögubbar och spångubbar

Den senaste tiden har varit lite upp och ned. Min älskade Maria bestämde sig för att komma upp en sväng över helgen och det var så skönt att det inte dröjde mer än några dagar innan vi sågs igen. Vi som trodde att det skulle dröja flera veckor innan vi sågs igen :)
Dagarna tillsammans med dig känns så sköna, jag kan slappna av och inte tänka på något annat än positiva saker. Tack för att du kom in i mitt liv min älskling :)

Vad mer har gjorts jo, jag har fått en ny inneboende. En snögubbe som står ståtligt på gräsmattan utanför bron. Olov, Kristina och Oscar kom över och lånade gräsmattan för att rulla ihop en snögubbe. Den blev jättefin, kamuflerad med höstens löv som låg under snön på gräsmattan.

Foto finns på Kristinas blogg [här].

Tog äntligen tag i sovrummet också, det där sovrummet som jag tänkt fixa till i flera år nu. Med hjälp av storebror försvann nästan hela väggen på ett svisch och nu är nästan regelverket framme. Ö var här och kollade om väggen var bärande men han trodde inte det så det ska inte vara någon risk att ta bort väggen till kallskrubben. Men jag ska ändå såga i en utav reglarna för att se om den är lite stödjande.

Halva väggen fyllde däremot SJU hela svarta sopsäckar med sågspån, så storebror och jag såg ut som spångubbar när vi var klara. Tur att jag hade andningsmaskar så man slapp dra i sig allt spåndamm. Vill ju inte fylla på huvudet i onödan.

Vad mer har hänt... jo, fick reda på resultatet av högskoleprovet som jag gjorde i Oktober och jag överträffade mina förväntningar på mitt resultat. Jag hade räknat med att ha runt 0.3-0.5 av 2.0 i poäng eftersom det var första gången jag gjorde det men när jag öppnade kuvertet så upptäckte jag att min slutpoäng var 0.8 vilket var strax under det nationella snittet som låg på 0.92.
Det som drog ner mitt slutpoäng var mattedelen där jag bara hade sex av 21 rätt och medel låg strax över 11 poäng. En bättre insats på mattedelen nästa gång så kanske man kommer upp över det nationella snittet. På ord-delen och engelsk läsförståelse låg jag över medelvärdet vilket kändes skönt. På de andra delarna låg jag på medel el. några decimalpoäng över. Allt som allt så är jag mycket nöjd med resultatet på mitt högskoleprov med tanke på att jag inte pluggat något alls innan och det var ju som sagt första gången. Med lite plugg och träning i mattematik så kanske jag kan börja nosa på 1 poäng nivån :D Men det lär dröja innan jag gör Högskoleprovet igen.

Har inget planerat alls för helgen, tror nästan att jag ska fråga om det finns möjlighet att jobba lite extra för att tjäna in lite pengar till jullönen. Det skadar ju aldrig med lite extra pengar.  Jobba lördag morgon till Lunch skadar ju inte heller för är jag ledig sover jag ändå bort den tiden iaf så det är ju liksom inte så att jag förlorar någon ledigtid. Kan ju sitta några timmar på jobbet och vakna till och få betalt för det lika gärna som att sova bort halva dagen.

Näe, nu må jag jobba vidare även om det är lungt så måste man ju se ut som att jobba så man inte får hökarna över sig.

Höll på att glömma bort att berätta hur det gick på min arbetsintervju i Östhammar. Den gick jättebra, gick dit med en avslappnad attityd och visade min lugnhet och de verkade gilla att man har ett intre lugn som kan dra ner det hetska tempo som säljarna har. Nu ser jag fram emot beslutet om de kan anställa mig eller inte, de var tvungen att få lite klartecken från högre ort innan de kunde ta beslut. pga det ekonomiska läget var det inte läge att chansa. Senast första Februari skulle jag få besked men troligtvis tidigare än så trodde de.
De sa iaf att jag stod på förstaplats på listan för att få jobbet och det känns ju jätte bra. Arbetsplatsen känns jättebra. I och med att det inte är så många anställda blir man mer som en stor familj och jag håller alla tummar jag kan för att de ska anställa mig. Arbetsuppgifterna verkar väldigt stimulerande och jag kommer få göra något helt annat än vad jag gör nu även om det även finns delar av mitt nuvarande jobb kvar i det nya men man blir mer som en backoffice person som är ett användarstöd till de anställda.

Mô råkes.

Kommentarer
Postat av: big mama

Det heter inte ma utan mö Kramar från mig

2008-11-19 @ 11:44:47
Postat av: Pär

Det står ju Mô :P



Nu iaf, Tack mamma :D

2008-11-19 @ 15:52:16
Postat av: Maria

Och du förgyller mitt liv älskling! Jag älskar dig!

2008-11-19 @ 16:38:43
URL: http://mariapalomamia.blogg.se/
Postat av: Kristina

Dags för en uppdatering igen :)

2008-11-22 @ 14:08:22
URL: http://kristinapersson.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0