Snart Påsk och extra lediga dagar, så himla skönt.

Nu är det snart Påsk och man får ta ut två extra lediga dagar från jobbet. Ska bli hur skönt som helst att gå hem idag och veta att man inte behöver gå till arbetet imorgon :).

Annars så har det inte hänt så mycket sedan mitt sista inlägg. Ganska händelsefattigt i livet just nu, börjar bli lite tråkigt och så men våren och sommaren närmar sig med stormsteg, el. åt minstonde i snöstormssteg som det verkar men just nu skiner ju solen iaf.

Blir så himla full i skratt när man på Aftonbladet kan läsa om snökaos så fort det snöar lite i södra delarna av landet, det är ju för fasen vinter än och vi bor i ett land som vintern är den största delen av året ändå kommer snön som en överaskning varje gång.
Inte blev det några skriverier i tidningen när det kom 10 cm snö hos oss förra veckan utan att det blev plogat.
Tog nästan två veckor innan hyveln kom och drog bort det västa på gatorna, men tack ska du ha plogmaskinisten att du skuffade undan snön i infarten den här gången :)
Verkar som de fått för sig att bredda vägen lite för hela snöplogganten har knuffats in över en meter så jag är glad att jag inte behövde skotta bort den kanten.

Vad mer kan jag passa på och skriva när jag ändå skriver, fått banning av de nära och kära igen för att jag inte skriver tillräckligt men det händer ju inget i livet mer än att äta, sova och jobba.

Var iaf iväg och åkte skridskor igår kväll, gick sisådär. Min ena skridsko blir sämre och sämre. Stort hål i skenan så den är lite instabil och känns som den viker sig när man svänger åt vänster.
Det var förvånadsvärt bra is trots att de stängt aggregatet i ishallen. Sista gången blir nästa tisdag men risken är att isen inte är riktigt lika bra då.

Lyckades pricka in 21 kr på lotto igår också, men NÄR kommer storvinsten?. De där lottomaskinerna kan då inte dra 7 rätta nummer en enda gång, och jokermaskinen ska vi inte ens prata om :(

Får se när vi ser något nytt här nästa gång...... kanske senare idag eller kanske redan om två veckor.

Hade tänkt sätta in en bra låt här som jag fått tips av från en söt och go vän vars namn börjar på K men Youtube är blockat här på jobbet så jag får göra det någon annan gång. Håller den hemlig för nu annars snor brorsan den låten till sin blogg :P hehe

För att citera en annan bra låt..... "its a mad world"

Free Tibet!

vi höres.


Kommentarer
Postat av: kerstin stener

det är tecken på att du börjar bli gammal då vaknar man tidigt,

2008-03-21 @ 16:40:56
Postat av: Majsan

Många bäckar små ;-)

Och ang Tibet:

http://www.avaaz.org/en/tibet_end_the_violence/21.php/?cl=65254348

2008-03-23 @ 11:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0