Hes efter en kväll av falsksång

Hittade en PC Clone av Singstar som heter Ultrastar och som är gratis att ladda hem så det var man ju tvungen att prova.

Brorsan kom hit igår kväll så vi körde några sånger och det var rätt kul, speciellt eftersom ingen kunde sitta och lyssna och skratta åt elendet, vi var ju nyktra dessutom :). Min fina stämma är inte något att dra till Idol audition med iaf.

Känner av i halsen att man gjort något man normalt inte gör, lite skrovlig och så men det får man ta :)

Tidigare igår var jag på Påsk middag hos mor och far, blev proppmätt som vanligt av all god mat.  Men förutom det så har det inte blivit så mycket den här helgen heller.

Har mest suttit här i min ensamhet och surfat på nätet och kollat på TV och snackat med kompisar på MSN.

Kollade på TV3's Extra Extra igår och såg att Svegarn Erik Ekstrand var med så då var man ju tvungen att kolla. Inte ofta man ser Svegare på TV och om det nån gång är det så är det ju oftast Erik.

Sitter här och dricker på ett allt för snabbt kallnande kaffe och kollar på Hockeynight in Canada med eftersändning av NHL matcher från i natt, Inte specielt intressant.

Missade fotbollen från England igår, Walsall spelade en TV sänd match mot Leeds som fanns på sopcast men av det jag sett av kommentarerna så var det lika bra att man inte såg matchen, var tydligen en eländig insats av Walsall som förlorade med 1-0.

Har inte hört något från Irland än om det jobb jag sökt där men får hålla ut ett tag till och se vad som händer annars får jag på dom.

Näe, nu funderar jag på att passa på och gå ut en sväng i solen medans det är bra väder. Mor å far åkte till Hede och hälsa på Moster men jag orkade inte följa med den här gången men det skulle ju varit rätt skönt ändå att åka ut till deras grillplats och grilla lite korv och sitta i solen o.s.v.

Finns inte mycket att glädja sig åt just nu annat än att man är frisk och har tak över huvudet, men en liten sak som man kan glädja sig åt idag är 57 kr i vinst på Lotto. Vann på två olika rader. Väntar fortfarande på storvinsten men det verkar inte hända.

Tog det sista av kaffet som nu blivit kallt men bättre att ha kallt kaffe än inte ha något alls. Finns säkert folk där ute som inte har kaffe alls så man får glädja sig åt det lilla man har, även om det är kallt.

Nu ser jag fram emot att det ska bli varmare ute så man kan slå av elementen, måste göra något åt detta. Kallt i huset fast alla element är påslagna och ställda mellan 20-25 grader. Det enda som händer är att elmätarn rullar på men inte speciellt mycket värme från elementen.
Kan nog få intygat från syster yster att värmen i huset är rätt undermålig och inte speciellt komfertabel utan kostar bara pengar.

Den tilläggs isolering som man gjorde i huset för x antal år innan jag köpte det verkar vara utmärkt gjord för den verkar släppa in kyla och stänga ute värmen.

Efter sovrummet som fortfarande är halvrivet så blir värmen det första man får ta hand om. Speciellt med dagens el-priser.

Satt flera minuter innan jag började skriva för jag hade inget att skriva om trodde jag men nu blev det ju lite skrivet iaf.

Ni som vill ha länken till det där PC versionen av singstar kan ladda hem det härifrån.
http://ultrastar.info.se/

Sen finns det endel mer versioner också på piratebay som man kan ladda hem, ta innehållet i Songs mappen och skapa ny mapp i Songs mappen i den version som laddats hem från sidan ovan.

Har lagt till en massa låtar i min songs mapp... 1970s, 1980s, 1990s, 2000, Svenska schlager hits, Rock Ballads och Oldies.

Schlagerhits och Rock Ballads kan laddas hem från piratebay och några till finns där också.

Svåraste låten som jag provade på är utan tvekan den största hatlåten av de alla... You're so beutiful av James Blunt, usch vilken låt.  Roligaste att sjunga är den nedan och Nilssons orginal version av Without You och Iron Maidens Fear of the dark och Hallowed be thy name. Svårt att få till Bruce Dickionsons röst bara haha.


Dagens låttips får bli denna, som jag sjungit några gånger på detta spel :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0