Like a bridge over troubled water I will lay me down

På tisdag kommer min älskling upp så det är dags att sätta dammsugaren i arbete så det ser någolunda ordentligt ut här hemma :)
Just nu ser det ut som ett katastrofområdet, bombnedlag eller vad som hellst. En ordentlig rota är det iaf.

Just nu känns det bara som man går på tomgång och väntar på att någon ska lägga i ettan och dra iväg. Jag är rätt säker på att när tisdag kommer så är man i rätt gängor igen och kan fungera som en normal människa igen.
Jobbigt att vara ifrån den man älskar mest i världen.

Längtar till den dag vi kan vara tillsammans utan att veta att om några dagar måste man åka hem igen.

Fortfarande inte hört någt från Östhammar om jobbet men jag har ju egentlligen inte räknat med att få något svar före nyår heller men förhoppningen finns ju alltid där. Hållar alla tummar som går att hålla för att jag ska få detta jobb.

Såg att de sökte två servicetekniker också men de var du på jakt efter oavsett hur det ekonomiska läget såg ut, två hade slutat där nyligen. Min tjänst är en helt nyinsatt som de måste få godkänt på först innan de kan kan sätta sina planer i rullning. Bara att hoppas på att allt går som tänkt :)


Har sökt internet efter Johnny Cash version av Bridge over troubled water, hittade två på youtube men den ena hade de lagt upp utan ljud, vilket var rätt irriterande. Den andra som jag hittade hade själva sången men inledningen bestod av 30sek. till 1 min av religösa budskap från någon religös grupp som jag inte tyckte passade sig på min blogg. Är inte så religös av mig :D Synd för låten är grymt bra.. Johnny Cash version av denna låt är grym!

Sätter in orginalversionen av Simon & Garfunkel istället.
When you're weary, feeling small, 
when tears are in your eyes, i will dry them all;
I'm on your side. when times get rough
and friends just can't be found,
like a bridge over troubled water I will lay me down.
like a bridge over troubled water I will lay me down.


Längtar till Tisdag!




Mô Råkes

Kommentarer
Postat av: Maria

Du är då underbarast i hela världen! :) Jag längtar också till den dan vi får vara tillsammans utan att behöva säga ett tårfyllt hejdå! De blir ju nästan jobbigare för varje gång! Nu ska jag rå plugga så jag hinner tills på tisdag!! Älskar dig över allt min älskade!! Puss och kram

2008-12-07 @ 15:55:49
URL: http://mariapalomamia.blogg.se/
Postat av: Kristina

Kan du inte lägga ut bilden med snögubben, så som den ser ut nu.. ;)?

2008-12-10 @ 16:16:59
URL: http://kristinapersson.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0